ייעוץ לפני חקירה במשטרה

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

 

חקירה משטרתית

חקירה בתחנת המשטרה זאת אינה חוויה פשוטה וברוב המקרים היא מלווה בחששות וברגשות פחד, ולמרות זאת, התופעה של חקירה במשטרה היא תופעה שכיחה.
במקרה של זימון אדם לחקירה משטרתית יש צורך לדעת מהי סיבת הזימון, האם זאת חקירה שהאדם הוא עד בחקירה שמתבצעת, או שהוא אולי החשוד בעבירה וזה מה שהמשטרה מבקשת לחקור, ולכן במקרה של זימון טלפוני הדבר הראשון שחשוב לשאול הוא מהי מטרת החקירה? ברוב המקרים השוטר לא יענה לשאלה זו וינסה להתחמק ממנה, במקרה כזה זוהי נורת אזהרה ראשונה וקיימת סבירות שהאדם שזומן לחקירה הינו החשוד ולכן יש להיוועץ עם עורך דין פלילי בדחיפות. במידה ומדובר בחקירת קטין – מומלץ במיוחד להיוועץ עם עורך דין פלילי בשלב מה שיותר מוקדם שכן ייצוג פלילי לקטינים הינו משמעותי במיוחד.
כל שיחה עם גורם משטרתי נחשבת לחקירה גם אם היא אינה מוגדרת ככה, החל משיחת הזימון לחקירה וכלה בשיחת חולין בפינת עישון או בחדר המדרגות תיחשבנה לפעולת חקירה וכל דבר שיאמר ירשם ויתועד בטח אם מדובר בחקירה תחת אזהרה במשטרה.

העדיפות היא להימנע משיחות מיותרות עם השוטרים ובעצם לשמור על זכות השתיקה עד הייעוץ עם עורך דין פלילי פרטי מומחה שייסע לך.
רבים מן החשודים בוחרים להמתין עד שהמצב יסתבך ורק אז הם מנצלים את זכותם ומתייעצים עם עורך דין פלילי, אלא שברוב המקרים הנזק הוא עצום וכמעט שלא ניתן לתקן אותו השלב מאוחר יותר, קיימת עדיפות להקדים תרופה למכה ולהיוועץ עם עו"ד פלילי עוד לפני שהחקירה הפלילית החלה. דבר זה ימנע סיבוכים מיותרים שעלולים לקרות לאדם ללא עבר פלילי וללא ניסיון בחקירה משפטית.
השלב הקריטי הוא החקירה הראשונה, לרוב יסתמכו על העדות הראשונית ולכן הייעוץ עם עורך דין היא חשובה כל כך.

חשיבות ייעוץ לפני חקירה

לעיתים המשטרה מגיעה עד למפתן דלתו של חשוד ומעכבת או עוצרת אותו בכדי להביאו לחקירה או חקירה באזהרה, במקרה כזה הזמן המועט הוא קריטי ויש להתקשר לעורך דין פלילי פרטי מיד בכדי שיעזור, ייעץ וייתן כלים לנחקר בזמן החקירה.
החקירה הראשונה היא נקודת המפנה, היא תקבע את המשך ההתנהלות באותו מקרה וזאת הסיבה שאין צורך בנטילת סיכונים מיותרים אלא בעשייה ובניית אסטרטגיה להמשך טיפול המקרה.
במקום כמו תחנת המשטרה, תחת חקירה של חוקרים מנוסים שתפקידם לסגור תיקים הכוחות אינם שווים, ולכן הליווי והייעוץ שעו"ד פלילי מקנה מספק ידע וכלים לנחקר, וכך הכוחות מתאזנים במעט. הנחקר חש ביטחון בזמן החקירה ולא נכנע למניפולציות שהחוקרים מפעילים עליו.
בחקירה לכל משפט שנאמר יש חשיבות, לכל מילה שנאמרת יש משקל, ולפעמים במצבי לחץ נאמרים דברים שלא התכוונו אליהם או שלא הצלחנו להבהיר אותם עד הסוף.
ולכן בחקירה חשוב להישאר רגועים, לא ליפול בתכסיסי השוטרים שינסו לעצבן או להכעיס, לדבר בנחת ולספר את הצד שלכם בסיפור ולזכור שיש עורך דין פלילי שיעשה כל שביכולתו כדי לשמור עליכם.

הזכות להיוועץ עם עו"ד פלילי

לכל אדם ישנה את הזכות להיוועץ עם עורך דין פלילי ויש לנצל זכות זו. רבים מאמינים כי ייעוץ עם עו"ד פלילי היא כמעין הודאה בעבירה אך זוהי טעות שיכולה לעלות ביוקר כי לא כך הדבר. מטרתו של העורך דין הפלילי היא לתת לנחקר את הכלים והידע שאין ברשותו בכדי לצלוח את החקירה בהצלחה. מטרתו העיקרית של ייעוץ היא עזרה ומניעה של הסתבכות מיותרת בפלילים.
ולכן במקרה של חקירה במשטרה חשוב לזכור כי הזכות של הנחקר היא קבלת הכלים והידע הנחוצים לו בכדי לעבור את החקירה על הצד הטוב ביותר ללא הסתבכות.
העדיפות היא שהייעוץ יתבצע לפני החקירה הראשונה ולא במהלכה או אחריה, במידה והחקירה החלה ולא קיבלת את הייעוץ שביקשת יש לשמור על זכות השתיקה ולהתעקש לבצע את הייעוץ.

חשיבות העורך דין הנבחר לייצוג החשוד

העו"ד שנבחר לייצג את החשוד היא בעלת המשקל הרב ביותר ולכן יש לבחור בעורך דין פלילי מומחה, בעל וותק, ניסיון, ידע בתחום והצלחה במקרים דומים.
משרד עורך דין עומרי שטרן מייעץ ללקוחותיו הרבים לפני החקירה המשטרתית, בעל ניסיון רב בתחום הפלילי.
משרדנו נותן שירות דיסקרטי, אמין, תוך בניית אסטרטגיה המתאימה לכל אדם ואדם, בעל שיעורי הצלחה גבוהים בתיקים המיוצגים וזמינות של 24 שעות ביממה.

מהי חקירה באזהרה?

 

אהבת? שתף עם חבריך
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
מי שקרא את הכתבה הזו התעניין גם בנושאים:

תחומים נוספים שאולי יעניינו אותך

שחרור ממעצר וביטול תנאים מגבילים

.
מעצר חשוד לצורך חקירה: מעצר שולל את זכותו הבסיסית של אדם לחופש ולחירותו, בשל כך בית המשפט מורה על מעצר רק כאשר אין חלופה אחרת. חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה…

מחיקת רישום פלילי

.
כל מעשה פלילי עלול להסתיים ברישום פלילי. לא זאת אף זאת, אלא שגם כאלו שהיו מעורבים באירוע פלילי בו לא היה להם חלק מוכח, יכולים לגלות כעבור תקופה כי יש…

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

.
ייעוץ לפני חקירה במשטרה   חקירה משטרתית חקירה בתחנת המשטרה זאת אינה חוויה פשוטה וברוב המקרים היא מלווה בחששות וברגשות פחד, ולמרות זאת, התופעה של חקירה במשטרה היא תופעה שכיחה.…

סגירת תיק פלילי

.
סגירת תיק פלילי הינה הליך מנהלי, הננקט במסגרת חקירה משטרתית בעניין חשד לביצוע עבירה פלילית. סגירת תיק פלילי משמעותה הפסקת החקירה בחשד לביצוע העבירה וזאת מבלי להעמיד את החשוד לדין…

סגירת תיק בהסדר מותנה

.
חוק סדר הדין הפלילי מאפשר לרשויות התביעה במדינת ישראל החל ממאי 2013 להימנע מהגשת כתב אישום נגד אדם החשוד בביצוע עבירה ולסגור את התיק בעניינו, זאת באם יודה בביצוע העבירות…

שימוע לפני הגשת כתב אישום

.
זכות שימוע פלילי לפני הגשת כתב אישום הינה הזדמנות פז אמיתית אחת ואחרונה לשכנע את התביעה שלא להגיש כתב אישום כנגד החשוד בביצוע מעשה פלילי ולהימנע מהעמדתו לדין. זוהי למעשה זכות…

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

הסדר מותנה - מהו?
  • משפט פלילי ·

הסדר מותנה – מהו?

.
הסדר מותנה הינו מונח משפטי חשוב אשר מאפשר לסגור תיק של כתב אישום בגינו של חשוד בביצוע עבירה פלילית. הסדר זה נכנס לתוקף בשנת 2013, כשהוא מהווה תיקון לחוק "סדר…
חנינה מנשיא המדינה
  • משפט פלילי ·

חנינה מנשיא המדינה

.
כשמנסים למצוא דרכים למזער עונש על עבירה פלילית, למחוק רישום או לעזור במקרים משפטיים נוספים – כדאי לבדוק האם הגשת בקשת חנינה מנשיא המדינה יכולה להיות רלוונטית. נשיא המדינה רשאי…
  • משפט פלילי ·

שלבי ההליך הפלילי

.
במאמר זה יפורטו השלבים השונים של ההליך הפלילי. חשוב לציין כי אלו שלבים מסננים ורוב הנאשמים שנפתח נגדם הליך פלילי לא ימשיכו לכל אורך השלבים. בנוסף נציין כי בכל שלב…

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 054-7713271

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

הצלחות המשרד

חמישה צעירים כבני 30, כולם בעלי עבר פלילי עשיר, נהגו בחודשים האחרונים לפרוץ בצורה מתוחכמת לביתם של תושבי אזור ראשון לציון. על פי החשד, החמישה נהגו לשכפל את מפתחות הבתים בשיטה שזכתה לכינוי "שיטת הפלסטלינה" ובאמצעותה רוקנו מספר רב של דירות באזור מרכז הארץ. כל הפרטים
השבוע האריך בית המשפט את מעצרם של החמישה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בנימוק שהם בעלי עבר פלילי בתחום עבירות הרכוש ואם ישוחררו יחזרו לפרוץ לדירות, אך עו"ד עומרי שטרן, שייצג את אחד מראשי הכנופיה שביצע את הפריצות לדבריו על מנת לממן את חובות ההימורים שצבר, הצליח לשכנע את בית המשפט לשחרר את מרשו למעצר בית, בזמן שארבעת חבריו נותרו במעצר.

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת

דילוג לתוכן