מחיקת רישום פלילי

כל מעשה פלילי עלול להסתיים ברישום פלילי. לא זאת אף זאת, אלא שגם כאלו שהיו מעורבים באירוע פלילי בו לא היה להם חלק מוכח, יכולים לגלות כעבור תקופה כי יש להם רישום פלילי הפוגע בשמם הטוב. אין צורך להכביר במילים בעניין היחס של החברה אל בעלי רישום פלילי וכיצד תחומי העיסוק של מי שיש באמתחתו רישום פלילי, מוגבלים במיוחד. חוק המידע הפלילי ותקנות השבים מאפשר לבצע מחיקת רישום משטרתי ופלילי. הפעולה נעשית באמצעות עורך דין פלילי. עורך דין עומרי שטרן מביא יסקור בפניכם את הסיבות והאפשרויות למחיקת רישום פלילי.

 

מחיקת רישום פלילי לעומת מחיקת רישום משטרתי

מי שבעבר הורשע בהליך פלילי מכל סיבה שהיא, בעברו הפלילי יופיע רישום. יחד עם זאת, יופיע רישום משטרתי ברישומי המשטרה בנוסף לזאת. לעומת רישום פלילי, רישום משטרתי נרשם לאחר חקירת חשוד בביצוע מעשה פלילי – ככל שהתיק לא נסגר בעילה של העדר אשמה פלילית. לאחר חקירה באזהרה עלול להישאר רישום משטרתי אך ורק ברישומי המשטרה הפנימיים. רישום משטרתי הוא פחות מטריד מרישום פלילי המלווה את האדם לטווח ארוך גם לאחר שהוא סיים לרצות את עונשו. ניתן לבצע מחיקת רישום משטרתי כמו מחיקת רישום פלילי למרות שרישום משטרתי הוא רישום מופחת אליו חשופים בעיקר גורמי אכיפה וממשל.

 

איך מבצעים ביטול רישום פלילי?

אם הוצאתם תעודת יושר / רישום פלילי ממשטרת ישראל, תוכלו לבחון את רשמוכם המשטרתי או הפלילי. במסמך יופיעו כל ההרשעות יחד עם העונשים שניתנו עליהן. במסמך תוכלו לראות גם תיקים פתוחים נגדכם וגם תיקים שנסגרו בעילות השונות – אי התאמה לדין פלילי, העדר ראיות, הסדר מותנה.

 

על פי חוק מחיקת רישום פלילי, ניתן למחוק את הרישום הקיים לאחר תום תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק. את הבקשה לשינוי עילת סגירת התיק ומחיקת הרישום מבצע עורך דין מחיקת רישום פלילי המתמחה בתחום.

 

חוק המידע הפלילי ותקנות השבים – תקופת התיישנות

על כל מעשה פלילי חלה תקופת התיישנות. לאחר תום תקופת ההתיישנות, בעל הרישום לא חייב לגלות אותה על פי חוק למי שזכאי לדעת על רישום פלילי. רישום פלילי לאחר תקופת ההתיישנות יעבור אך ורק לבעלי סמכות לקבלת הרישום.

 

תקופת ההתיישנות נגזרת בהתאם לעונש הקבוע בחוק לעבירה או במילים האחרות לפי סוג העבירה (סוגי עבירות קבועים בחוק על פי העונש הקבוע לצידן). עבירות אשר העונש בצידן פחות משלוש שנות מאסר, תקופת ההתיישנות תהיה 7 שנים. עבירות אשר העונש בצידן עד 5 שנות מאסר תקופת ההתיישנות תארך רק כעבור 10 שנים מיום סיום ריצוי העונש ועבירות אשר העונש בצידן יותר מ-5 שנות מאסר, תקופת ההתיישנות תחל רק כעבור 15 שנים מיום סיום ריצוי העונש. על תיק שנסגר מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור, ההתיישנות תחל באופן מיידי.

 

שימו לב, עבירה פלילית צריכה להתיישן כדי להימחק מהרישום הפלילי. אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי ישנן עבירות שלעולם לא יוכלו להימחק מהרשם הפלילי כמו עבירות בגין פשעי מלחמה, בגידה בביטחון המדינה וכדומה. מרבית העוונות הפליליים כן ניתנים למחיקה. עצם ההתיישנות לא מהווה מחיקה. חשוב לזכור זאת.

עוד חשוב לזכור שדין התיישנות לא בהכרח כדין מחיקה וכי לא כל הרשעה שהתיישנה תמחק באופן אוטומטי מהמרשם הפלילי.

 

ביטול רישום פלילי – איך זה מתבצע?

ביטול רישום פלילי מתאפשר בשני אופנים : או על ידי חנינה של נשיא המדינה, או על ידי שינוי עילת סגירת התיק והימנעות מהרשעה פלילית.

 

שינוי עילת סגירת התיק

אפשרות אחת היא – בית המשפט רשאי להחליט להימנע מרישום פלילי או ליתר דיוק הרשעתו של נאשם בפלילים, חשוב לדעת שמדובר בסוגיה משפטית מורכבת המצריכה עורך דין בעל מומחיות מיוחדת. האפשרות השנייה והנפוצה יותר – תיק חקירה פלילי הנסגר בעילות של חוסר ראיות מספקות או חוסר עניין לציבור (אי התאמה לדין פלילי), מותיר רישום פלילי על החשוד. במצב כזה עורך דין מחיקת רישום פלילי יכול להגיש לתביעה בקשה לשינוי עילת סגירת התיק. בקשה כזאת מבוססת הן על חומרי החקירה (הראיות) והן על טענות משפטיות הנשענות על חומרי החקירה שבתיק. בבקשה יהיה על עורך הדין לנמק את הסיבות בגינן הוא סבור שיש סיבה לשנות את עילת הסגירה ועד כמה שרישום פלילי עלול להזיק למרשו. ככלל, העדר הרשעות קודמות או תיקי חקירה קודמים המופיעים ברישום יסייעו במחיקת הרישום הפלילי.

 

חנינה של נשיא המדינה

נשיא המדינה הוא בעל סמכות לחון בעלי רישום פלילי ולמחוק את רישומם בפועל. חנינה של נשיא המדינה מוחקת גם את ההליך הפלילי שהתרחש וגם את הרישום הפלילי שנשאר ממנו. חנינה כזו ניתנת הן לעבירות קלות והן עבירות קשות. על אותה הדרך, נשיא המדינה יכול לבטל עונש והגבלות שהוטלו על אדם שהורשע בעבירות מסוימות.

 

מחיקת רישום משטרתי

כאמור, על כל חקירה באזהרה, הנחקר עלול לקבל רישום משטרתי בגין מעורבותו בחקירה פלילית. יחד עם זאת, מחיקת הרישום המשטרתי יכולה להתבצע גם היא בקלות מול עורך דין מחיקת רישום פלילי. רישום משטרתי נמחק באופן אוטומטי במשטרה לאחר 7 שנים במקרה בהם מדובר בעבירות שעונשן לא עלה על 3 שנות מאסר. יחד עם זאת, כדי למחוק רישום משטרתי יש לפנות לגורמי חקירה בכירים בבקשה למחיקת הרישום המשטרתי, חשוב להיעזר לצורך כך בעורך דין מחיקת רישום פלילי מומחה בתחום.

 

מעוניינים למחוק את הרישום הפלילי הקיים?

אם נחקרתם תחת אזהרה כחשודים או אם הורשעתם בגין מעשה פלילי, מחיקת הרישום מאפשרת לכם לפתוח דף חדש ונקי ללא עקבות ומניעות תוך השתלבות במסלול תעסוקה שגרתי וחיובי. משרדנו בעל ניסיון רב בכתיבת בקשות לשינוי עילת סגירה / חנינה / מחיקת רישום וכך נשמח לסייע ללקוחותינו לחזור למסלול חייהם הרגיל.

הליך מחיקת רישום פלילי חייב להיעשות באופן מקצועי ומיומן. בקשה לא מקצועית דיה עלולה להוביל לסירוב ולסגירת כל הדלתות בפני המבקש. אנו מתאימים לכל מקרה את הטיפול המתאים למחיקת הרישום הקיים. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הליך מחיקת הרישום הפלילי שלכם.

אהבת? שתף עם חבריך
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
מי שקרא את הכתבה הזו התעניין גם בנושאים:

תחומים נוספים שאולי יעניינו אותך

שחרור ממעצר וביטול תנאים מגבילים

.
מעצר חשוד לצורך חקירה: מעצר שולל את זכותו הבסיסית של אדם לחופש ולחירותו, בשל כך בית המשפט מורה על מעצר רק כאשר אין חלופה אחרת. חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה…

מחיקת רישום פלילי

.
כל מעשה פלילי עלול להסתיים ברישום פלילי. לא זאת אף זאת, אלא שגם כאלו שהיו מעורבים באירוע פלילי בו לא היה להם חלק מוכח, יכולים לגלות כעבור תקופה כי יש…

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

.
ייעוץ לפני חקירה במשטרה   חקירה משטרתית חקירה בתחנת המשטרה זאת אינה חוויה פשוטה וברוב המקרים היא מלווה בחששות וברגשות פחד, ולמרות זאת, התופעה של חקירה במשטרה היא תופעה שכיחה.…

סגירת תיק פלילי

.
סגירת תיק פלילי הינה הליך מנהלי, הננקט במסגרת חקירה משטרתית בעניין חשד לביצוע עבירה פלילית. סגירת תיק פלילי משמעותה הפסקת החקירה בחשד לביצוע העבירה וזאת מבלי להעמיד את החשוד לדין…

סגירת תיק בהסדר מותנה

.
חוק סדר הדין הפלילי מאפשר לרשויות התביעה במדינת ישראל החל ממאי 2013 להימנע מהגשת כתב אישום נגד אדם החשוד בביצוע עבירה ולסגור את התיק בעניינו, זאת באם יודה בביצוע העבירות…

שימוע לפני הגשת כתב אישום

.
זכות שימוע פלילי לפני הגשת כתב אישום הינה הזדמנות פז אמיתית אחת ואחרונה לשכנע את התביעה שלא להגיש כתב אישום כנגד החשוד בביצוע מעשה פלילי ולהימנע מהעמדתו לדין. זוהי למעשה זכות…

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ספק סביר במשפט הפלילי
  • משפט פלילי ·

ספק סביר במשפט הפלילי

.
במאמר הבא נעסוק בנושא חשוב ומכריע ביותר במשפט הפלילי – שהוא הספק הסביר.   ספק סביר – חוק העונשין (א) לא יישא אדם באחריות פלילית לעבירה אלא אם כן היא הוכחה מעבר…
עבירות מין ברשת
  • משפט פלילי ·

עבירות מין ברשת: מכת מדינה

.
הריבוי ההולך וגובר של עבירות מין ברשת האינטרנט, יחד עם ההכרה בנזק המשמעותי שהן גורמות לנפגעיהן, הניעו את מערכת המשפט בישראל לאמץ עמדה מחמירה יותר כלפי הנאשמים בביצוען בשנים האחרונות.…

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 054-7713271

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

הצלחות המשרד

חמישה צעירים כבני 30, כולם בעלי עבר פלילי עשיר, נהגו בחודשים האחרונים לפרוץ בצורה מתוחכמת לביתם של תושבי אזור ראשון לציון. על פי החשד, החמישה נהגו לשכפל את מפתחות הבתים בשיטה שזכתה לכינוי "שיטת הפלסטלינה" ובאמצעותה רוקנו מספר רב של דירות באזור מרכז הארץ. כל הפרטים
השבוע האריך בית המשפט את מעצרם של החמישה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בנימוק שהם בעלי עבר פלילי בתחום עבירות הרכוש ואם ישוחררו יחזרו לפרוץ לדירות, אך עו"ד עומרי שטרן, שייצג את אחד מראשי הכנופיה שביצע את הפריצות לדבריו על מנת לממן את חובות ההימורים שצבר, הצליח לשכנע את בית המשפט לשחרר את מרשו למעצר בית, בזמן שארבעת חבריו נותרו במעצר.

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת

דילוג לתוכן